LÄMMITTELY:

Lämmittely nro 1

SYTKÄRI

10min amrap:

10 x kyykky

5 x punnerrus

Tämän version pystyt tekemään missä tahansa. Toistomäärät ovat alhaisemmat, joten sinun pitäisi pystyä tekemään sarjat putkeen ja liikkua jatkuvasti. Voit käyttää kyykyssä pyllyn alla sopivan korkuista penkkiä tai laatikkoa, jos haluat helpottaa sitä vielä lisää. Kyykyssä ajattele istuvasi kuvitteelliselle jakkaralle, eli työnnä peffaa taaksepäin ja paina samaan aikaan polvia ulospäin kun laskeudut. Jalkojesi tulisi olla lantion leveydellä ja koko jalkapohja tulisi olla lattiassa. Yritä päästä syväkyykkyyn tai niin alas kuin mahdollista, sen jälkeen palaat lähtöasentoon ja seisot suorana. Pidä rinta ylhäällä ja voit jopa katsoa yläviistoon.

Punnerruksissa voit pitää polvet maassa tai kokeile korotettua punnerrusta. Voit esimerkiksi punnertaa seinää vasten tai jotain korkeaa laatikkoa vasten. Kätesi tulisi olla hartioiden ulkopuolella. Haluat keskittyä pitämään kyynärpäät 45 asteen kulmassa taaksepäin, pyri välttämään kyynärpäiden leviämistä suoraan sivuille. Älä anna kehosi tehdä matopunnerruksia tai pyllistyksiä. Pidä olkapäät samassa linjassa lantion kanssa ja vatsa tiukkana. Mene aivan alas saakka ja ota kosketus lattiaan tai korokkeeseen. Sen jälkeen palaat lähtöasentoon.

Tavoitteena on 4-5 kierrosta hyvällä fiiliksellä.