LÄMMITTELY:

Yleislämmittely #1

SYTKÄRI:

12min amrap:

30 x maastaveto välineellä

30 x porrasjuoksu

Voit säätää toistomääriä sen mukaan, että selviydyt niistä maksimissaan yhdellä tauolla. Jos mahdollista, pyri suorittamaan liike kerrallaan valmiiksi ja pidä pieni tauko liikkeiden välissä.

Maastavedossa etsi sopiva väline kotoasi. Reppu, putkikassi, kauppakassi, mitä tahansa mistä voit pitää kiinni. Laita sinne sisään kirjoja, vesipulloja jne painoksi. Reppu lattialle ja mene seisomaan sen yläpuolelle. Sitten vain ajattelet että nostat kauppakassit ylös Citymarketin kassajonosta, maastaveto on juuri sitä. Pyri nostamaan kuorma sääriä ja reisiä pitkin ylös, pidä rinta ylhäällä ja selkä suorana. Nosta jaloilla, älä selällä. Kuorman lasket työntämällä ensin lonkkaa taaksepäin ja koukistat polvia kun kuorma on ohittanut ne.

Porrasjuoksussa aloita liike punnerrusasennosta. Pidä jalat yhdessä ja ole päkiöillä. Kädet ovat noin hartioiden leveydellä ja sormet osoittavat eteenpäin. Katso että olkapääsi ovat ranteiden yläpuolella ja kyynärpäät osoittavat taaksepäin. Pidä kehon linja suorana. Aloita liike tuomalla polvea kehon alla kohti päätäsi, sen jälkeen palautat sen takaisin ja vaihdat jalkaa. Jos haluat liikkeeseen vauhtia, vie toista jalkaa samaan aikaan taaksepäin kun toinen liikkuu eteenpäin. Yksi polvi on yksi toisto.

Porrasjuoksussa suorita sellainen liikelaajuus minkä pystyt tai voit tehdä liikkeen myös korotettuna. Maastavetoon saat helpotusta säätämällä kuormaa kassin sisällä. Suorita 12 minuuttia niin monta kierrosta kuin ehdit.