Valitse sivu

20min amrap:

200m säkkijuoksu

20 x säkkimave

20 x säkki olalta olalle

Tämä on laatuaikaa säkin kanssa, luvassa 20 minuutin treffit. Joten sinun pitää hieman pohtia minkälaisella vauhdilla lähdet suorittamaan treeniä. Juoksu tulisi saada valmiiksi alle minuutissa, suosittelemme kantamaan säkkiä selässä juoksun aikana. Tämän jälkeen maastaveto ja olalta olalle tulisi saada valmiiksi ajassa 3:30 – 3:50. Haluamme alle 4 minuutin kierroksia. Jos olet epävarma, tee yksi veto lämmittelyssäsi ja katso pitääkö juoksumatkaa, säkin painoja tai toistoja säätää.

Juoksussa pidä säkistä kiinni sen päissä olevista kahvoista. Vedä säkki kiinni yläselkääsi, jotta se ei pääse lipsumaan pois sieltä. Kun juokset säkin kanssa, pidä katseesi ylhäällä ja muista hengittää jatkuvasti.

Maastavedossa säkki lähtee maasta ja koskettaa sääriäsi. Säkki voi olla jopa jalkojesi päällä. Jalat ovat lantion alla ja kantapäät lattiassa. Polvet ja lonkka ovat koukistettu, mutta kädet ovat suorana. Pidä rinta ylhäällä ja selkä viivasuorana. Ota säkin kahvoista kiinni. Aloita liike painamalla kantapäitä voimakkaasta maahan ja nosta rinta ylös, vedä säkki sääriä ja reisiä pitkin seisoma-asentoon, kädet ovat suorana koko liikkeen ajan. Purista pyllyä, mutta älä yliojenna kuorman kanssa.

Kun lasket säkin, työnnä ensin pyllyä taaksepäin ja anna säkin liukua reisiä pitkin alas. Pidä polvet pois tieltä. Edelleen rinta on pystyssä ja vatsa tiukkana. Kun pääset ohi polvista, voit alkaa koukistamaan polvia ja lasket säkin sääriä pitkin alas.

Nosta säkki olkapäällesi, siten että se on 50/50 kropan etu- ja takapuolelle, yritä löytää säkistä keskikohta. Säkki on pituussuuntaisesti olkapäälläsi. Ota olkapään kohdalta kiinni säkistä molemmilla käsillä, koukista polviasi ja aja jalkojen avulla säkki irti olkapäästä suorille käsille ja siirrä samalla nopeasti säkki pään yli toiselle olkapäälle. Pidä rinta pystyssä koko ajan ja katse ylhäällä. Dippausliike on lyhyt ja terävä, liikuta säkkiä nopeasti puolelta toiselle.

Jos tarvitset taukoja, pidä ne liikkeiden välissä. Et halua nostaa turhaan säkkiä selkään.