EMOM2MIN

7 x maastaveto, 5 kierrosta

7 x leuanveto, 5 kierrosta

2 minuutin välein suorita 7 toistoa maastavetoa ja yhteensä 5 kierrosta. Maastavedossa käytä samaa painoa jokaisessa sarjassa, mutta valitse haastava paino. Tee ensin maastaveto valmiiksi ja vasta sen jälkeen samalla periaatteella leuanveto.

Maastavedossa lähtöasennossa pidä jalat lantion alla ja tuo tanko kiinni sääriin. Ota säärien ulkopuolelta kiinni tangosta ja koukista jalkoja sen verran että yletyt ottamaan tangosta kiinni. Pidä selkä suorana ja vatsa tiukkana. Vedä tankoa sääriä pitkin ensin polven päälle ja sen jälkeen työnnät lonkkaa eteenpäin samalla kun tanko liikkuu reisiä pitkin loppuasentoon. Loppuasennossa olkapääsi ovat tangon takana ja seisot suorana.

Kun lähdet kohti lattiaa, liikuta ensin lantiota taaksepäin ja anna tangon liukua reisiä pitkin polven alle. Vasta kun polvi on ohitettu, polvet koukistuvat ja tanko liikkuu sääriä pitkin takaisin lähtöasentoon. Tällöin et jää kuorman alle kun tanko liikkuu alaspäin.