LÄMMITTELY:

Kävely 30min

SYTKÄRI

EMOM12MIN:

2 x mittarimato

12 x seinäistunto + polven ojennus

EMOM tarkoittaa että minuutin välein suoritetaan 2 mittarimatoa ja 12 seinäistuntoa, joissa on myös polven ojennus mukana. Loppuaika minuutista mitä jää jäljelle levätään. Tätä pitäisi toistaa yhteensä 12 kierrosta.

Mittarimato on täysin normaali mato. Suorita liike leveästä haarasta vain punnerrusasentoon, jotta toistot olisivat aavistuksen ripeämpiä. Tassuttele nopeasti takaisin lähtöasentoon, käy seisomassa ja sen jälkeen suorita jälkimmäinen toisto. Ole ripeä, mutta haluamme silti hyvää venytystä takareisille.

Seinäistunnossa istu seinällä siten, että polviin sekä lonkkaan syntyy 90 asteen kulmat. Pidä tämä asento ja ojenna vuorotellen jalka suoraksi eteen. Tee 12 toistoa yhteensä. Tämän jälkeen lepää loppuaika minuutista. Tämä treeni työstää liikkuvuuttasi, reisiäsi sekä keskivartaloasi.

Jos näyttää siltä, että et ehdi suorittamaan kaikkia liikkeitä minuutissa, voit muuttaa treenin työajan esimeriksi suoraan kahteen minuuttiin. Jos tarvitset helpotuksia seinätekniikkaan, voit nostaa pyllyä hieman ylemmäksi seinällä.

Tämä treeni on ystävällinen keholle ja toimii myös periaatteessa lämmittelynä johonkin toiseen treeniin. Sen takia lämmittelyksi esimerkiksi rento 30min kävely.