Valitse sivu

LÄMMITTELY:

kyykky

SYTKÄRI

20 x gobletkyykky pallolla

20 x potku palloon selinmakuu

5 kierrosta

Tarvitset pallon. Kuntopallo, lentopallo, koripallo, jalkapallo tai reppu. Kaikki kelpaavat. Ota halausote pallosta, eli haluamme pitää kuormaa kehon etupuolella. Jos käytät reppua, pidä sitä myös kehon etupuolella. Kyykky kuorman kanssa on täysin normaali. Katso että jalkasi ovat lantion leveydellä ja aloita kyykky työntämällä lantiota taaksepäin. Heti perään avaa polvet ulospäin ja laskeudu syväkyykkyyn. Yritä taas muistaa painaa kantapäitä lattiaan ja pidä rinta pystyssä. Käy syväkyykyssä ja tule takaisin ylös. Suorita 20 toistoa.

Heti perään mene selinmakuulle lattialle ja nosta kuorma suorille käsille rinnan yläpuolelle. Suorista jalat ja jännitä vatsa. Yritä koskettaa kuormaan molemmilla jaloilla samaan aikaan ja hipaise lattiaa kantapäillä. Tee 20 potkua suorinjaloin jos mahdollista.

Suorita yhteensä 5 kierrosta ripeästi. Helpotuksina voit tehdä treenin ilman kuormaa tai pidä jalkoja hieman koukussa potkuissa.