Valitse sivu

 

LÄMMITTELY:

Flow 1

SYTKÄRI

12min amrap +1:

maakosketus

burpee ilman punnerrusta

Sytkäri liikahtaa 12 minuuttia nousevilla toistoilla. Eli laitetaan kelloon 12 minuuttia juoksemaan. Tehdään ensin yksi maakosketus ja yksi burpee ilman punnerrusta. Sitten tehdään kaksi maakosketusta ja kaksi burpeeta. Sen jälkeen kolme, neljä ja niin edelleen kunnes 12 minuuttia tulee täyteen. Yritetään tehdä niin monta kierrosta kuin pystytään.

Maakosketuksessa seiso suorana, jalat ovat lantion alla. Ajattele koskevasi lattiaan sormenpäillä. Koukista jalkoja juuri sen verran että yletyt hipaisemaan lattiaan jalkaterien ulkopuolelta. Pyri pitämään selkä suorana ja vatsa tiukkana suorituksen aikana.

Burpeessa käyt vain punnerrusasennossa ja palaat sen jälkeen takaisin lähtöasentoon. Jätetään punnerrusvaihe kokonaan pois, jotta saamme vauhtia lisää. 

Hyvä taktiikka on pyrkiä tekemään aina yksi toisto yli puolen välin. Sanotaan että olet kierroksella 12, tee 7 maakosketusta ja ravistele jalkoja. Tämän jälkeen suorita loput 5 maakosketusta. Se on silloin pääkopalle hieman helpompi suorittaa.