räkkileuka

Leuka on ollut suuri mysteeri suuremmalle osalle väestöstä oikeastaan aina. Tämän olemme käytännössä huomanneet vuosien saatossa. Leuka on ollut kuitenkin himoittu suoritus niin miehissä kuin naisissa ja sitä on pyydetty meiltä sen jälkeen kun asiakas on ollut jo tovin mukana meidän ryhmissä. Loimme tämän ohjelman leuan rakentamisen täysin nollasta ja ohjelma tähtää yhteen oikeaan leukaan nostamalla riittävästi perusvoimaa sitä varten.

Tarvitset tätä ohjelmaa varten leuanvetopaikan ja paikan jossa tehdä räkkileukoja. Käytimme tämän ohjelman alkuperäistä versiota jo 2008 Lohjalla ja se on toiminut hyvin kaikki nämä vuodet. Sadat ihmiset ovat saaneet ensimmäisen leuan juuri näillä menetelmillä. Ensimmäisen leuan salaisuus on riittävä määrä eksentrisiä toistoja.

Ohjelmassa leukaa tehdää kaksi kertaa viikossa ja ohjelma on helppo lisätä mihin tahansa väliin. Ohjelman perusrunko kestää vain 4 viikkoa ja ohjelmaa voi suorittaa niin kauan kunnes ensimmäinen leuka tulee. Suosittelemme testaamaan joka neljäs viikko tilannetta.

muista nämä leuanvedosta

  • kädet hartioiden leveydellä

  • voit käyttää myötä tai vastaotetta

  • hartiat alhaalla ja aktiivisena

  • jalat leuanvetoputken etupuolella

  • pakarat ja reidet tiukkana

  • lähtöasennossa kyynärpäät ojennettuna
  • loppuasennossa leuka on yli putkesta

ohjelma

12 x 7s jarruleuka

Jarruleuka tarkoittaa leuan alaslaskua, eli ns. negatiivista (eksentristä) vaihetta. Aloitat liikkeen tangon päältä yläasennosta, leukasi on yli leuanvetotangosta. Laskeudut rauhallisesti ala-asentoon jarruttaen, tämä matka tulisi kestää 7 sekuntia ylhäältä alas. Suorita 12 toistoa yhteensä ja pidä jokaisen leuan välissä 90s taukoa.

Jos tulet kuin kivi alas, siirry tekemään leuat räkkiversioina samalla idealla. Etsi sopiva kallistuskulma itsellesi siirtämällä jalkoja eteenpäin tai taaksepäin lattiassa. Mitä enemmän jalat ovat putken etupuolella, sitä haastavampi leuasta tulee. Räkkileuan kulma pitää olla haastava sinulle, jotta se kehittää sinua. Sinun pitää taistella maan painovoimaa vastaan jokaisella alaslaskulla.

6 x jarruleuka stopparilla

4 x 12 räkkileuka

Jarruleuka stopparilla tarkoittaa alaslaskun pysäytystä puolessa välissä. Pysähdyksen kesto on 5 sekuntia, tämän jälkeen matka jatkuu alas saakka. Suorita kuusi toistoa ja pidä 60s taukoa toistojen välissä.

Räkkileuassa teet 12 toistoa putkeen sinulle sopivalla kulmalla. 12 toistoa saa olla haastava. Vaihda otetta jokaisessa sarjassa. Tee neljä sarjaa yhteensä ja pidä 90s lepoa sarjojen välissä.

Kun yksi stoppari alkaa tuntumaan helpolta viikkojen edetessä, lisäät kaksi stopparia matkan varrelle. Lopulta myös kaksi stopparia alkaa tuntumaan helpolta, sen jälkeen lisäät ½ leukan. Eli jarrutat puoleen väliin ja sen jälkeen vedät itsesi takaisin ylös. Tämän jälkeen lisäät jarrumatkan pituutta sentti kerrallaan kohti ala-asentoa.

Kun olet hyvin lähellä ala-asentoa ja pystyt vetämään itsesi takaisin ylös jarrun jälkeen, olet valmis kokeilemaan oikeaa leukaa.

Leuka = kyynärpäät ojennettuna auki, roiku kolme sekuntia ja vedä!

Jos leuka ei vielä tullut, jatka ohjelman tekemistä. Jos sait ensimmäisen leuan, voit jatkaa myöskin ohjelman tekemistä ja hakea ohjelman avulla +5 leukaa.

ohjelman tekniikat