eurheilijan fyysinen valmennus – kotona

eUrheilijana sinun tulisi keskittyä luomaan kehostasi mahdollisimman atleettinen, jotta kestät pelaamisesta aiheutuvat haitat sekä pystyt reagoimaan nopeammin muuttuviin tilanteisiin pelin aikana. Kun kehosi on hyvässä kunnossa, pystyt istumaan pidempään koneella ja pystyt naksuttelemaan yksinkertaisesti nopeammin. Sinua ei hidasta huono ryhti, selkäsi ei oireile, sormesi ja ranteesi liikkuvat vikkelämmin ja saat enemmän aikaan. Tämän ohjelman tarkoituksena on tehdä sinusta atleettinen, liikkuva ja kestävä. Myös voimaa tulee.

Atleettisen kehon luomiseen et tarvitse kuntosalia tai vastaavia. Pelaajien aikataulut ovat kiireisiä, peliä pitäisi pystyä pelaamaan mahdollisimman paljon. Joten tästä syystä meidän ohjelman avulla voit luoda kehosi kokonaan kotonasi. Sinun ei tarvitse poistua sieltä kuntosalille. Tarvitset vain vähän aikaa ja päätöksen ottaa tämä ohjelma osaksi päivittäistä rutiiniasi. Joten unohda kuntosalit, penkkipunnerrukset ja takakyykyt. Niistä ei ole mitään hyötyä sinulle pelaajana.

Sen sijaan tarvitset lajinomaista harjoittelua, joka KEHITTÄÄ sinua pelaajana. Penkkipunnerrus EI kehitä sinua pelaajana. Tämä on se fakta, mihin kaikki oheisharjoittelusi tulisi perustua harrastepelaajana tai ammattipelaajana. Tämän ohjelman rutiinit on OLTAVA sinun jokapäiväisessä tekemisessä. Nämä ovat ne tekijät, jotka puuttuvat 99.9% pelaajista. Näiden avulla sinä luot epäreilun etulyöntiaseman muihin pelaajiin. Kukaan muu ei ole tekemässä tätä Suomessa.

Pelaajien oikeanlainen fyysinen harjoittelu on Suomessa vielä täysin lastenkengissä, mutta se tulee muuttumaan kun aika kuluu eteenpäin. Sinä olet tässä kohtaa ”early adopter” ja saat tästä etulyöntiaseman. Maailmalla isoimmilla joukkueilla on jo vuosia ollut omat fysiikkavalmentajat ja he ovat ymmärtäneet kuinka tärkeää on pitää joukkueen pelaajat hyvässä kunnossa. Me olemme sinun fyysinen valmentaja tästä päivästä lähtien.

Ohjelmassamme voit klikata heti suoraan mikä sinua kiinnostaa eniten. Kun olet ottanut siitä tärkeimmät jutut käyttöösi, suosittelemme sinulle liittymistä mukaan Yksikipinän normaaliin päivittäiseen treeniohjelmointiin. Kuten tiedät, treenimme ovat suunnattu kotioloihin ja keskittyvät nimenomaan luomaan atleettista henkilöä. Tämä on juuri se mitä tarvitset pitkässä juoksussa, kun kehität pelaamistasi oikeaan suuntaan. Tarvitset mielekästä treeniä, jonka voit suorittaa helposti kotona ja nopeasti. Me ohjelmoimme juuri sitä.

eUrheilijan suunnitelma on kattava lämmittelyn ja ryhdin (ylä- ja alakropan) osalta. Ne voi tehdä joka päivä. Ennen treeniä. Treenin jälkeen. Välipäivinä tai muuten vaan. Ennaltaehkäiset vammoja ja huollat kehoasi. Itse kuntotreenit tilanteen ja tarpeen mukaan. Jos atleettisuus on se sinun juttu, silloin sinun on liikuttava.

 

lämmittely

Lämmittelyn selitys

Tämä rutiini on suunnattu istumatyöläisille. Bussikuskit, taksikuskit, toimistotyöläiset ja tietysti pelaajat. Tällä ennaltaehkäistään istumisesta syntyvät haitat ja pidetään keho liikkuvana. Tätä olen käyttänyt vuosia menestyksekkäästi istumatyöläisille ja myös muille.

Lämmittelyflow

Tämä suoritetaan aina ennen pelisessiota. Tämä kestää 10 minuuttia ja pitää sisällään kolme kierrosta. Jokaista flown liikettä tehdään viisi toistoa rauhallisesti ja laadukkaasti. Videolla mallisuoritus.

ryhtikorjaus

ryhtikorjauksen selitys

Ryhtiä tulisi aina korjata, jos istuu työkseen paljon. Olkapäät kiertyvät helposti eteen, jonka seurauksena kyynärpäät ja ranteet voivat alkaa kipuilemaan. Selitän videolla miksi.

olkapäät kumpparilla

Korjataan tässä osuudessa eteenpäin kiertyneet olkapäät kumpparilla.

kiertäjät kumpparilla

Tässä videossa korjataan kiertäjien asentoa ja vahvistetaan niitä.

lavat ja niska kumpparilla

Jos kärsit päänsäryistä ja niskasi väsyy pelisession aikana, silloin suosittelen tätä rutiinia.

ranne

Pääasiallinen työväline pelaajalla. Erittäin tärkeä pitää liikkuvana. Tällä videolla kattava rannerutiini pelaajan tarpeisiin, niin hiirelle, näppäimistölle kuin konsoliohjaimelle.

superkireä rinta

Tämä rutiini niille, joilla rinta ja olkapäät ovat superkireitä.

selkä

Selän rutiini keskittyy ennaltaehkäisemään kivut selästä. Tämä on yksi tärkeimmistä.

hanki nämä

Tarvitset muutamia välineitä tätä suunnitelmaa varten, mutta ilmankin pärjäät. Nämä ovat lämmin suositus.

  • putkirulla = rullausta varten, putki voi olla kova tai pehmeä (foam roller)
  • pallo = ryhtiliikkeisiin tarvitset jalkapalloa, koripalloa, kuntopalloa jne. Kaikki kelpaa. Hae XXL:stä tai Intersportista jalkapallo itsellesi.
  • kuminauha = tärkein kaikista. Hanki! Thera-band, vastuskuminauha… se kulkee monella nimellä.
  • kello = käytä kännykkää
  • jumppamatto = ei pakollinen, mutta lisää mukavuutta
  • sisäpelitossut = ei pakollinen, mutta lisää mukavuutta
  • jumppapatja = ei pakollinen, mutta lisää mukavuutta

seuraavaksi

Puhutaan seuraavaksi pelaajan ravinnosta. Tai treeneistä.