Tervetuloa Yksikipinän elämäntyyliin. Tämän sivun artikkelit valaisevat lisää treenikulttuuriamme ja elämäntapaamme. Artikkelit vastaavat kysymyksiin ”miksi”, ”mitä” ja ”miten”. Kaikki uudet Kipinävahdit saavat nämä uutiskirjeenä, mutta materiaali on tässä luettavissa uudelleen kaikille.

pitääkö treenata vielä enemmän?

Sytytä kipinä 1: Pitääkö minun treenata enemmän?

Vuodet personal trainerina, crossfitkoutsina ja bootcampvalkkuna ovat opettaneet meille, että tämä kysymys tulee aina eteen jossain kohtaa: ”Pitääkö minun treenata enemmän?”. Käydään sitä läpi tässä artikkelissa.

Sytytä kipinä 2: Kipinän ohjelmointi

Kipinän treenit kulkevat ohjelmointityökalun läpi, jonka loimme noin 12 vuotta sitten auttamaan treeniohjelmoinnissa. Tämän työkalun avulla näemme painopisteet, toistomäärät, lihasryhmät, energiasysteemit ja niin edelleen. Se myös kertoo onko jotain liian vähän ja jotain kenties liikaa ohjelmoinnissa.

Sytytä kipinä 3: Lepopäivät

Kun keskustelemme asiakkaidemme kanssa treeneistä ja hän kertoo että on väsynyt koko ajan, paikat kolottavat ja hänestä tuntuu ettei saa oikein mitään aikaiseksi. Silloin kysymme aina ”Kuinka usein pidät lepopäivän?”. Vastaukset ovat olleet aivan laidasta laitaan.

Sytytä kipinä 4: Ravinto

Ravinto on meidän yksi suosikkiaiheista ja suhtaudumme siihen intohimolla. Jokaisella on mielipide siitä, mutta fakta on kuitenkin siinä että olet juuri sitä mitä syöt. Ravinnossa kaikista tärkein juttu on jatkuvuus, sen avulla luodaan toimivia elintapoja. 

Sytytä kipinä 5: Miten käytän lisäreitä?

Tulossa

Sytytä kipinä 6: Kehonhuolto

Tulossa

Sytytä kipinä 7: Seuranta ja jatkuvuus

Tulossa